Privé

Klant getuigt: ‘Mijn ketel wordt tijdig onderhouden en ik heb geen kopzorgen meer’

Met de dienst Ketel Onderhoud van Luminus hoef je aan niets meer te denken. Wij contacteren je tijdig en sturen een technieker wanneer het jou past. ‘Ik merk dat mijn gasketel een beter rendement heeft sinds ik deze dienst heb’, getuigt Bart, een van onze klanten die pas zijn gasketel door ons liet onderhouden.

Hoe leerde je Luminus Ketel Onderhoud kennen?

Bart: Een tweetal jaren geleden belde ik naar jullie klantendienst om informatie te bekomen voor de aankoop van een nieuwe ketel. De medewerkster aan de telefoon vertelde me tijdens dat gesprek over de dienst Ketel Onderhoud.

Waarom koos je voor deze dienst?

Bart: Mijn vrouw en ik besloten ons in te schrijven om één simpele reden: gemak. Met onze fulltime jobs en twee schoolgaande tieners is de kans reëel dat er wel eens praktische zaken worden vergeten. Aan het onderhoud van onze ketel hoeven we nu alleszins nooit meer te denken… Dat doet Luminus voor ons.

Gaëlle van Luminus: Als je intekent op onze dienst Ketel Onderhoud koop je, net zoals Bart, een flinke dosis gemoedsrust. Je hoeft zelf immers aan niets meer te denken: wij volgen het onderhoud van jouw verwarmingsketel op en plannen het bezoek van een van onze techniekers in overleg met jou. Je kan zelf online de datum van het onderhoud kiezen. Bovendien zijn de techniekers die het onderhoud uitvoeren vriendelijk en uiterst professioneel. Aan het eind van hun bezoek ontvang je het wettelijke attest.

Hoe gaat de communicatie juist in zijn werk?

Bart: Toen het bijna tijd was om een ketelonderhoud uit te voeren, kreeg ik een e-mail met de vraag om een afspraak in te plannen. We konden zelf een datum uitkiezen waarop we zeker thuis zouden zijn. Bovendien kregen we in de aanloop naar onze afspraak nog een e-mail ter herinnering. Super handig!

Gaëlle van Luminus: Een maand vóór het onderhoud sturen we je een e-mail om een datum vast te leggen in de online agenda. Je kiest dan zelf een datum die je het best past. Een week vóór die datum laten we je weten of onze technieker in de voormiddag of in de namiddag langskomt. Op de dag van het onderhoud komt een gecertifieerd technicus langs. Hij belt je persoonlijk om te melden dat hij onderweg is. Hij voert het onderhoud uit en overhandigt je het wettelijk attest.

Hoeveel betaal je? Voel je je er comfortabel bij? 

Bart: Iedere maand betaal ik € 6,50 voor deze dienst. Wanneer het onderhoud aan mijn gasketel uiteindelijk moet gebeuren, is het geen financiële opdoffer voor ons. De betaling wordt verspreid over 2 jaar, waardoor we het zelfs nauwelijks merken.

Gaëlle van Luminus: Elke onderhoudsbeurt door een erkende vakman kost geld. Dat is bij ons niet anders. Maar met onze dienst Ketel Onderhoud voel je het nauwelijks in jouw portefeuille, want je betaalt maandelijks een vast bedrag. Na 12 maanden voor een mazoutketel en 24 maanden voor een gasketel heb je het totale bedrag van jouw onderhoud bijeen gespaard. Voor een gasketel betaal je maandelijks € 6,50, voor een mazoutketel is dat € 16,50.

Wat zijn de twee allergrootste voordelen voor jou?

Bart: De gemoedsrust die we hebben is onbetaalbaar. Bovendien merkte ik onlangs op dat we minder energie verbruiken sinds we een beroep doen op deze dienst.

Wat vinden andere klanten van onze dienst:

  • ‘Dit is pas een mooie service, met een prima prijs-kwaliteitverhouding.’
  • ‘Het handige aan deze dienst is dat je wordt verwittigd als het onderhoud moet gebeuren.’
  • ‘De technieker die wij over de vloer kregen, was zeer vriendelijk en professioneel.’
  • ‘Ik moet zelf niet aan het onderhoud denken, en de betaling wordt maandelijks gespreid. Dat vind ik heel praktisch.’
  • ‘Ik merk dat ik minder energie verbruik sinds ik deze dienst heb.’
  • ‘Alles is erg vlot en correct verlopen, van de eerste afspraak tot het onderhoud en het papierwerk.’

Ketel onderhoud



Ga naar www.luminus.be