Privé

Meer transparantie dankzij het nieuwe Consumentenakkoord

Luminus ondertekende onlangs het verbeterde Consumentenakkoord voor Energie. Dat is een soort gedragscode waarbij energieleveranciers zich vrijwillig inzetten voor eerlijke praktijken en duidelijk tarieven. Het doel van het Consumentenakkoord? De energiemarkt nóg toegankelijker maken. Ook voor jou zijn er heel wat voordelen. We zetten ze graag op een rijtje.

Luminus heeft – net zoals enkele andere leveranciers van elektriciteit en aardgas – het verbeterde Consumentenakkoord voor Energie ondertekend in aanwezigheid van minister van Economie, Consumenten en Werk Kris Peeters. Dat gebeurde eerder dit jaar, op 28 juni 2017. Vanaf 1 januari 2018 gaat alles van kracht en ben jij dus nog beter beschermd als klant.

Wat betekent dat akkoord voor mij?

Door het nieuwe Consumentenakkoord voor Energie krijg je als consument veel meer transparantie. Dat merk je bijvoorbeeld als je een prijssimulatie op de Luminus-website start. Alle prijzen staan daar duidelijk en gedetailleerd uitgelegd. Ook toeslagen, heffingen en andere bijdragen worden op een overzichtelijke manier meegedeeld. Sterker nog, op aanvraag ontvang je jaarlijks een bericht met het goedkoopste equivalent.

Klare taal

De energiemarkt wordt dus nog toegankelijker. Niet alleen op vlak van tarieven, maar ook wat de communicatie betreft. We stoppen bijvoorbeeld nog meer energie in het uitleggen van onze algemene voorwaarden. Hetzelfde geldt voor alle contracten. We leggen je haarfijn uit hoe je een contract afsluit, wat het precies inhoudt en wanneer het verlengd wordt. Zelfs het opzeggen van een contract kan eenvoudiger.

Wil je die transparantie en klare taal aan den lijve ondervinden? Klik dan snel door naar onze nieuwe algemene voorwaarden. Want ook die zijn – in lijn met het Consumentenakkoord – aangepast.



Ga naar www.luminus.be